Home » Initiatiefnemers

Initiatiefnemers

Theo van Aalst 

Strategy & Organisation 

Theo brengt de praktische ervaring om strategie om te zetten in concrete acties. Hij doet dit vanuit 25 jaar ervaring in operationele, commerciële en strategische posities. Theo was onder meer directeur Marketing & Communicatie en Directeur Strategie bij PostNL. Theo is erop gericht de organisatie in beweging te krijgen en houden. Theo is gemotiveerd mensen te verbinden in een gezamenlijk doel door goed te begrijpen wat hen echt beweegt. Hij is enthousiast om samen resultaten te realiseren door snel tot de kern te komen en praktische stappen vooruit te maken.


Marlies van Laarhoven 

Strategy & Leadership 

Met haar ervaring bij Procter & Gamble, Arthur D. Little en als ondernemer weet Marlies hoe je een impasse doorbreekt en in de stroom(versnelling) komt. Ze werkt zich snel in tot de kern van de zaak. Marlies luistert en kijkt, open en breed, en vaak net even anders. Energiek en vertrouwenwekkend brengt ze de juiste mensen aan tafel en leidt het team naar een oplossing. Marlies werkt als een out-of-the-box executive coach en adviseur.

Marlies haalt mensen uit oude (denk)patronen en toetst daarbij haar werk aan haar eigen visie op een gezond bedrijf in een leefbare maatschappij.


Testimonial klant case

De situatie is een bedrijf dat zijn huidige business de komende 10 jaar drastisch kan zien verminderen als gevolg van de overgang van zijn klanten naar koolstofvrije processen. Ze vroegen om hulp om erachter te komen hoe nu te handelen om een ​​levensvatbare toekomst voor het bedrijf veilig te stellen. We hebben 2-3 geweldige kansen gevonden waarin ze nieuwe business kunnen bouwen die bijdraagt aan de oplossing van een aantal grote uitdagingen in de energietransitie.
Ze waren aandeelhouder in een ander project dat ik een jaar eerder deed, en dit is wat ze zeggen over het werken met mij:

“Wij ervaren het als prettig hoe je werkt, zowel je flexibele manier van werken als de kleinschaligheid. Je filosofie om in het bedrijf zelf te werken, zodat het resultaat dan al gezekerd is, spreekt ons erg aan.
Voor beide projecten is de uitkomst 2-3 gebieden, waarop we nu kunnen focussen en waarvan er 1 al heel concreet is. In relatief korte tijd zijn we ver gekomen, in netwerk en kennis hoe de business in elkaar steekt.
Voor alle twee de projecten is eruit gekomen wat we aan het begin hebben gezegd.
European Executive Board of a Global Company”

Lieke Duijmelings 

Strategy & Marketing  

Met 20 jaar commerciële ervaring bij Unilever, Mars, Bavaria en Fastned brengt Lieke concrete ervaring om merken en organisaties te versterken en winstgevender te maken. Door het bouwen van merken met een sterke purpose trekt Lieke in de organisatie de gezamenlijke energie van alle functiegebieden los. Een helder inzicht in de markt en klanten, gecombineerd met de kracht van de organisatie, wordt omgezet tot een innovatief plan voor duurzame groei. Lieke is momenteel Commercieel Directeur bij Fastned.

Lieke streeft naar vooruitgang door nieuwe inzichten, heldere keuzes en de energie van een team samen te laten komen.


Benedikt Wirmer 

Strategy & Sustainability 

Benedikt brengt het perspectief van de millenniumgeneratie. Hij combineert bedrijfskundig inzicht met technologische kennis en maatschappelijke betrokkenheid. Daardoor is hij in staat om de vertaling te maken tussen verschillende manieren van denken en kan hij complexe vraagstukken overzien. Momenteel is hij directeur voor energie en klimaatbeleid  bij de Duitse branchevereniging voor brandstoffen en energie.

Benedikt wordt gedreven door het vinden van simpele oplossingen voor complexe problemen.


Jan Bos

Strategy & Finance

Als financieel bestuurder verstaat Jan de behoeften van zowel de aandeelhouders als van de dagelijkse sturing in de organisatie. Jan was 7 jaar CFO bij PostNL en is nu CFO bij BME Group. Hij weet snel tot de kern door te dringen en houdt van uitdagingen. No nonsens.

Jan ondersteunt Fresh Eyes! als aandeelhouder en adviseur.